Βιωματική διδασκαλία των μαθηματικών στο Γυμνάσιο Αρμενίου

Μια καινοτόμα μέθοδο στη διδασκαλία γνώρισαν οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β’ τάξης του Γυμνασίου Αρμενίου στη διδασκαλία των μαθηματικών. Βασικό χαρακτηριστικό ήταν ο βιωματικός χαρακτήρας και η ενεργός εμπλοκή των μαθητών στη διδασκαλία και τη συνακόλουθη πρόσληψη μαθηματικών εννοιών. Συγκεκριμένα, στις 21/3 που είναι και η παγκόσμια ημέρα του π=3.14, κατά τη διδασκαλία του Πυθαγορείου θεωρήματος, με πρωτοβουλία του διδάσκοντα μαθηματικού Χρ. Αγορίτσα οι μαθητές βγήκαν στην αυλή και με τη χρήση γεωμετρικών οργάνων διδάχτηκαν και αντιλήφθηκαν στην πράξη το θεώρημα που συνέδεσε το όνομά του με τον Αρχαίο Έλληνα φιλόσοφο και μαθηματικό σε συνδυασμό με τις βασικές τριγωνομετρικές έννοιες του ημιτόνου, του συνημιτόνου και της εφαπτομένης. Η εφαρμογή της διδασκαλίας αφορούσε τον υπολογισμό του ύψους του κτηρίου μέσω της μέτρησης της σκιάς του, τον οποίο έκαναν οι μαθητές με την καθοδήγηση του καθηγητή τους, συνδυάζοντας τις πρότερες γνώσεις που είχαν αποκτήσει στην τάξη, με την δική τους δράση. Ήταν μια ενδιαφέρουσα μαθησιακή εμπειρία την οποία οι μαθητές απόλαυσαν και κατάλαβαν ότι τα μαθηματικά δεν είναι αφηρημένες έννοιες, αλλά στην ουσία είναι κομμάτι της ίδιας της πραγματικότητας και της ζωής τους και ότι η πρακτική χρησιμότητά τους είναι αναμφισβήτητη!

Posted in Σχολικές Δραστηριότητες.