Η γλωσσομάθεια ως επαγγελματικό προσόν: προώθηση της γαλλοφωνίας στο Γυμνάσιο Αρμενίου με καινοτόμες δράσεις

Με υιοθέτηση καινοτόμων δράσεων που είχαν ως σκοπό τη βιωματική επαφή με τη γλώσσα του Ρακίνα, του Ουγκώ και του Ιούλιου Βερν, προωθήθηκε τη φετινή χρονιά η γαλλική γλώσσα στο Γυμνάσιο Αρμενίου με πρωτοβουλία της καθηγήτριας γαλλικών του σχολείου Βάνας Γαλανοπούλου. Στόχος να αντιληφθούν οι μαθητές τη σημασία της γλωσσομάθειας και ειδικότερα των γαλλικών ως σημαντικού εφοδίου για το επαγγελματικό τους μέλλον. Στο πλαίσιο αυτών οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου ήρθαν σε επαφή με συνομηλίκους τους από το γαλλόφωνο σχολείο του Βελγίου Athenee Royal της πόλης Thuin στη Βαλλωνία, εκ μέρους του οποίου υπεύθυνη για τη δράση ήταν η καθηγήτρια Veronique Lemaitre. Αρχικά οι μαθητές αντάλλαξαν κάρτες με την ευκαιρία των εορτών των Χριστουγέννων. Στη συνέχεια οι μαθητές του ελληνικού σχολείου συμμετείχαν σε δράσεις που υλοποιήθηκαν στο Γυμνάσιο Αρμενίου στο πλαίσιο εκδηλώσεων του Διεθνούς Οργανισμού Γαλλοφωνίας, ενώ αργότερα επισκέφτηκαν το Γαλλικό Ινστιτούτο στη Λάρισα και συμμετείχαν σε δραστηριότητες σχετικές με το διαγωνισμό γαλλοφωνίας.

Ο κύκλος των δράσεων έκλεισε για τη φετινή χρονιά με την ανταλλαγή δώρων – όπως χειροποίητες πασχαλινές λαμπάδες – και καρτών με την ευκαιρία των εορτών του Πάσχα, αλλά και σύντομων βίντεο, που γύρισαν οι μαθητές των δύο σχολείων και μέσω των οποίων έδειξαν στους Ευρωπαίους εταίρους τους πασχαλινά έθιμα των δύο χωρών, όπως τα κάλαντα του Λαζάρου που τραγούδησαν οι Έλληνες μαθητές.

Οι μικροί Βέλγοι, από την άλλη, παρουσίασαν το chasse aux œufs de Pâques, δηλ. το κυνήγι των πασχαλινών αυγών και την προετοιμασία ενός χαρακτηριστικού πασχαλινού εδέσματος της χώρας τους.

Η συνεργασία των δύο σχολείων προβλέπεται να έχει και μέλλον, καθώς τα δύο σχολεία υπέβαλαν πρόταση συνεργασίας μέσω του προγράμματος Erasmus+, για το οποίο όλοι ευελπιστούν ότι θα επιτρέψει στους μαθητές να γνωρίσουν από κοντά τους νέους φίλους τους και τη χώρα τους.

Posted in Σχολικές Δραστηριότητες, Χωρίς κατηγορία.